Скасувати техогляд не вдалося!   

 
Скасувати техогляд не вдалося! 16 лютого 2011 року в Верховній Раді України був розглянутий законопроект, яким повинен був «спростити» процедуру проходження для приватних транспортних засобів. Однак парламентарії дружно провалили цю пропозицію. В черговий раз ідея скасування техогляду зазнала фіаско . Проти його прийняття проголосували 356 народних депутатів .
Крім вищезазначеного законопроекту на сьогоднішній день існує ще три проекти документів. Всі вони спрямовані на реформування процедури техогляду (Бродського, ВААІД і МВС). У різних варіаціях всі вони пропонують не скасування техогляду, як такого, а передачу проведення цієї процедури від ДАІ в руки приватних підприємців, які отримали ліцензії у відповідних державних органах.
Перший проект - підготовлений Держкомпідприємництвом за активної участі його голови - Михайла Бродського. Він передбачає передачу процедури проведення техогляду автомобілів від ДАІ до бізнесу . За результам аналізу даного документа техстан авто перевірятимуть сертифіковані діагностичні станції, як результат вони будуть видавати протоколи проходження перевірки і талони ТО. Далі дані по проведенні перевірки, станція повинна відправляти МВС в електронному вигляді не пізніше наступного дня після її проведення. Вся процедура перевірки техстану повинна зніматися на фото і відео , а інформація зберігатися не менше 3 років. За умисне знищення або не збереження матеріалів фіксації процесу перевірки впродовж встановленого терміну - штраф від 850 до 1700 грн.
Крім того, вищезазначеним законопроектом пропонується скасувати нотаріальні довіреності на право керування - їздити на чужому авто можна буде на підставі письмового дозволу господаря авто, завіреного його підписом.
Другий проект - підготовлений Всеукраїнською Асоціацією автоімпортерів і дилерів (ВААІД). Він також передбачає передачу функцій з проведення техогляду від ДАІ до станцій діагностики . Вони ж і будуть видавати талони ТО, а наявність меддовідки і поліса ОСАЦВ перевірятися не буде. Прес-служба асоціації повідомляє, що 14 січня ВААІД направив свої пропозиції з реформування ТО в Адміністрацію Президента і МВС.
На думку більшості проект асоціації більш грунтовний і в ньому більше конкретики. Окрім самої процедури ТО і вимогам до станцій діагностики прописані також і терміни проходження ТО .
Пропозиції:
- автомобілі приватних осіб до 3-х років взагалі не підлягають технічному контролю.
- авто від 3 до 15 років перевіряються раз на два роки, а старше 15 років - щорічно.
- автомобілі юридичних осіб і вантажівки повною масою до 3,5 т і віком старше 2 років перевіряються щорічно.
- автобуси, таксі, авто, що перевозять небезпечні вантажі - раз на півроку.
В асоціації вважають пропозицію Держкомпідприємництва щодо проведення фото-і відеофіксацію контролю - зайві витрати . Аргумінтіруя тим що, відеозйомка, по-перше, не є доказом справності автомобіля або відсутності поломок, а всього лише доказом присутності авто на СТО, а по-друге, така норма істотно підвищить собівартість.
Третій проект - підготовлений ДАІ. Але на жаль про нього які-небудь подробиці на даний момент не відомі. У міністерстві з однаковою серйозністю розглядаються всі отримані проекти змін . Найголовніше - вибрати найбільш вдалий, і продуманий варіант.